مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عوض بازآمده

408
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عوض
نام خانوادگی بازآمده
نام پدر شنبه
تاریخ تولد 1299/07/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1366/05/09
محل شهادت عربستان(مكه)
مسئولیت -
نوع عضویت ساير(شهيدمكه)
شغل آموزش وپرورش
تحصیلات بي سواد
مدفن دهكهنه
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • در كنار كعبه جان دادن خوش است

     و مـن يخـرج مـن بيتـه مهـاجـرا الـي الله و رسـولـه ثـم يـدركـه المـوت فقـد وقع اجره علي الله ( سورة سماء ، آية 100 قرآن كريم )

    شهيـد حـاج عوض بازآمـده در سال 1299 در روستـاي سياه منصـور عليا در يـك خانـواده مذهبي ديده به جهان گشود ، دوران كودكي را با كمك به والدين خـود در امر كشـاورزي و دامپـروري سپـري كرده و در عنفـوان جواني بعلت محـروم بودن روستـا و بـدي معيشت در آن محيط ، تصميم به هجرت از آن ديار گرفته و در دهكهنه اقامت كـردند و پس از ده سال سكونت در دهكهنه تشكيل خانواده دادند . در اين مدت به شغل مقدس كشاورزي پرداخته و زنـدگي خـود را با درآمـد ناچيز كشـاورزي به سختـي مي‌گذراند. فقـر مالـي و تنگدستـي و وضعيت بـدي كه در دوران طاغوت بر اين منطقه محروم حاكم بود هجرت او را به آبادان جهت امرار معاش باعث شد . در آبادان به مدت سه سال به كارگري پرداخت تا اينكه در سال 1344 به خـدمت در آمـوزش و پرورش آبـادان مشغول شـد .

    صداقت در كار و تعهد نسبت به انجام وظيفه و ايماني كه نسبت به خدا داشت او را چنان در قلب همكاران اداري خود جاي  داد كه همگي با ديده و احترام خاصـي به ايشان مي‌نگريستنـد . نظـم و دقت در كـار او مـوجب مي‌شد تا مديران مدارس در انجام بسياري از امور از وي نظر‌خواهي نمايند . پس از سالها خدمت در آموزش و پرورش آبادان با شروع جنگ تحميلي به منطقه شبانكاره آمده و خدمت و فروتني او نسبت به همكاران و افـراد ديگر ، او را زبانزد خاص و عام كرده بود .

    وي در ديماه 65 به افتخار بازنشستگي از آموزش و پرورش نائل شد ، شهيد كه در سالهاي قبل جهت زيارت خانه خدا ثبت‌نام كرده بود در سال 66 جزء راهيان خانه خدا شد . قبـل از مشرف شـدن بيش از يكمـاه جهت حلاليت از آشنايان و دوستان به نزد ايشان رفته و طلب حلاليت نمودند .در اين كار وسواس خاص انجام مي‌دادند شايد كه خود آگاه به اين بود كه بايد وداع آخر را با همگي بنمايـد . آنچه از خـدا خواست همـان شد كه جزء شهداي راه خدا و خانه خدا باشد . وي در جمعه خونين مكه بدست مزدوران آل سعود به درجه رفيع شهادت نائل آمد .
    ادامه مطلب
    بنـام خداوندي كه اختيـار عالم در دست اوست و سلام و صلوات بر پيامبر خاتم حضرت محمد (ص) و ائمه هدا عليهم‌السلام و درود فراوان بر امام عصر حضرت مهـدي (عج) و نائب ايشان امام خميني (ره) رهبر شيعيان جهان . اينجانب عوض باز‌آمده فرزند شنبه شماره شناسنامه 93 صادره از سياه منصور عليا ساكن دهكهنه در كمال صحت و سلامتي بدني و روحي در حالت اختيار و آزادي وصيتنامه خود را بشرح زير تنظيم مي‌نمايم .

    اكنون كه در آينده‌اي نزديك عازم زيـارت خانه خـدا هستم و خداوند سبحان اين توفيق عظيم را نصيب بنده حقير نموده است آرزويـم اين است كه در آن مكـان مقدس جـان خود را تسليم خداوند سبحان نمايم و اين را بارها به نزديكان خود گفته‌ام و چنانچه از آنجا و يا در راه خداوند از مـن راضي شـد و به سـراي ابـدي شتافتم در صورت امكان مرا در كنار گلزار شهدا دفن نمائيـد ضمناً ثلث اموالـم خرج فاتحه‌خوانـي و قرآن خواني بر سر قبـر و خرج مصارف ديگر از قبيل هفته و سال و غيره نمايند .

    و اضافي آن را برايم نماز و روزه اجيـر نمائيـد در خاتمـه بجـز ثلث كـه متعلق به خودم است بقيه اموالم بصورت شرعي بين ورثه‌ام تقسيم شود تا هر كس به آنچه شرع مقدس فرموده به سهم خود برسد .

    والسلام عليكم و رحمته‌ا‌... و بركاته

    عوض بازآمده

    بتاريخ پنجم تير‌ماه يكهزار و سيصد و شصت و شش مطابق با روز جمعه 29 شوال 1407 هجري ـ قمري
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    خاطرات شهيد از زبان خانواده شهيد

    زمـاني كه شهيـد بزرگوار براي زيارت خانه خدا ثبت نام كرده بود ، چندي بعد طول نكشيد كه نام ايشان براي اين مقام بزرگ الهي اعلام شد . در آن موقـع شهيد وضع پولي جنداني نداشت . تنها با يكصد‌هزار ريال معادل ده ‌هزار تومان مي‌خواست اين اقدام بزرگ را انجـام دهد . ولـي در اصل شهيد ايمان و توكلي بي‌مانند و بي‌نظير داشت كه با ايـن همـه ، خود ارزش بسيـار زيـادي داشت . مـا به ايشان مي‌گفتيم كه شمـا با اين هزينه اندك نمي‌تواني به خانه خدا رهسپار شوي .

    ولي شهيد آنقدر شور و اشتياق فراوانـي نسبت به خـدا ، پيامبر اكـرم ، داشتند كه نمي‌توانست حتي لحظه‌اي هم از آنجا غافل باشد . او به ما مي‌گفت كه من از خدا خواسته بودم و خداوند هـم خواستـه مـن را اجابت كرده است . بنابراين اين آرزوي من است كه به اين مكان مقدس بشتابم . و ديگز اينكه به زيارت كه هما ن شهادت بلنـد مـرتبـه ايشان است نائل شوم .   زماني كه ما اين خبر شهادت را شنيديم خداي بزرگ را شكر گفتيم .

    گل گشته خجل ز عطر خوشبوي شهيد

    هـر جـا كه نظـــر كنـي بـود روي شهيــد

     

    گـر بـاز كنـي تـو چشم جان ، مي‌بيني

    در پشت ســر حسيــن اردوي شهيـــد

     

    هنگامه خون بود و سـرافرازي و ايثــار

    جـان‌ها همه جوشنـده و دلها همه بيدار

     

    هنگام غـروب شب و بيـداري خورشيد

    سر بر زده از مشرق جـان نـور رخ يار .
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردهكهنه
    وضعیت پیکرمشخص
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x