مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالكریم باقری

776
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالكريم
نام خانوادگی باقري
نام پدر علي
تاریخ تولد 1343/09/01
محل تولد بوشهر - دشتستان
تاریخ شهادت 1362/05/01
محل شهادت حاج عمران
مسئولیت تك تيرانداز
نوع عضویت پاسداروظيفه
شغل -
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن چم درواهي
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • با شروع جنگ تحميلي رژيم بعثي صهيونيستي عراق  عليه جمهوري اسلامي ايران ، شهيد باقري نيز همچون ساير شهداي گلگون كفن به نداي امام امت اين قلب تپنده مستضعفين جهان و اين پير خردمند جماران، لبيك گفت و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برازجان جهت عزيمت براي نبرد با مشركان ثبت نام كرد دوران آموزشي را در كازرون طي نمود و بلافاصله به كمك نيروهاي اسلام به جبهه غرب شتافت مشتاقانه با مزدوران امريكا به نبرد پرداخت و آخرين درسش را به انسانهاي آزاده كه حريت ، ايثار ، شهادت      ، شجاعت و شهامت كه زيباترين مراحل زندگي و بالاترين مرحلة تكامل است،تعليم داد تا اينكه سرانجام در مورخ 8/5/62 در عمليات والفجر (2) توسط مزدوران بعثي  به فيض شهادت نائل آمد و به لقاء الله پيوست .
    ادامه مطلب
    (عبدالكريم باقري، فرزند علي، شهرستان دشتستان)

    تاريخ وصيت‌نامه 15/4/62

    با سلام و درود به امام عصر(عج) و نايب بر حقش خميني كبير وصيت‌نامه خود را شروع مي‌كنم .

    ولاتحسبن الذين قتلوا في‌سبيل الله امواتا بل احياء‌عندربهم يرزقون

    (قرآن‌كريم)

    سلام بر مادربزرگ مهربانم ، مادربزرگي كه تا آنجا كه قدرت داشت در بزرگ كردن و ارشاد من زحمات فراواني متحمل شد تا مرا به‌اينجا رساند و بنده مفتخرم كه توانستم كمك كوچكي در راه اسلام بكنم . از شما مي‌خواهم كه زياد براي من عزاداري وگريه نكنيد چون اين راه را به‌دلخواه خود انتخاب كردم و اجباري هم نبود ، خودم خواستم تا به هدف مقدس يعني نزديك شدن به الله برسم و به  فرمايش امام كه مي‌فرمايد مقصد ما مكتب ماست. و قصدي كه كرده بودم اين بود كه بروم و با دشمنان اسلام مبارزه كنم وچنين هم شد مادربزرگ جان ، شما خيلي زياد براي من زحمت كشيديد بنده از شما خيلي ممنونم و از خداوند مي‌خواهم كه در آخرت بشما اجر و پاداش عطا بفرمايد بنده از شما مي‌خواهم كه مرا حلال كنيد چون اگر مرا نبخشيد بايد سالهاي سال در شعله‌هاي آتش بسوزم.  از خداوند متعال موفقيت شما را از درگاهش خواهانم. سلام بر پدرم، از شما مي‌خواهم كه مرا ببخشيد و مي‌خواهم كه از همسايگان و اقوام و خويشان برايم حلالي بطلبيد تا مرا ببخشند. خواهشي كه دارم اين است كه زيادبراي من گريه نكنيد زيرا ( گريه شما دخالت در اين امر الهي است كه باعث خشم الهي خواهدشد ) و ما امانتي از سوي خداوند متعال بوديم كه خود داد و باز پس گرفت من از ملت شهيد پرور ايران مي‌خواهم همين‌طور كه ما راه شهيدان را ادامه داديم آنها هم براي نابودي دشمنان و كافران راه ما را دنبال كنند تا به اميد پروردگار، پرچم اسلام در سرتاسر جهان به اهتزار درآيد انشاءالله . و از شما مي‌خواهم كه روي قبر من جوان ناكام ننويسيد زيرا من اين راه را آگاهانه انتخاب كرده‌ام. و از شما مي‌خواهم كه از امام  بخواهيد تا براي من از خداوند طلب عفو نمايد تا شايد ما را با اين همه گناه ببخشد. از شما مي‌خواهم كه مرا در قبرستان دورودگاه به خاك بسپاريد و از شما مي‌خواهم كه اگر من شهيدشدم عوض من قبرامام حسين(ع) را زيارت كنيد. مادر براي من هرگز ناراحتي نكن چون اگر جمعيت دنيا هم براي اسلام عزيزمان قرباني شوند هنوز كم است .

    از ملت ايران مي‌خواهم كه در پشت سر رهبر باشند و از رهبري او اطاعت‌كنند منافقين و اين خفاشان كوردل را به آن گورستان كه محمدرضاي خائن و انور سادات خون‌آشام رفتند بفرستند. من بعنوان يك سرباز كوچك اسلام از ارتش و بسيج و سپاه مي‌خواهم كه همه دست اتحاد به هم دهند و اسلام را به تمام دنيا گسترش دهند خائنين بدانند كه در مقابل اسلام نمي‌شود مبارزه كرد .

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارچم درواهي
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x