مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید فتح الله آشناگر

545
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام فتح الله
نام خانوادگی آشناگر
نام پدر حسين
تاریخ تولد 1337/06/10
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/12/15
محل شهادت جنوب
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباز زمينی ارتش
شغل -
تحصیلات سوم راهنمايی
مدفن دهداران
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • خاطرات
  • زندیگنامه شهید

    شهيـد فتـح‌الله آشناگـر در سـال 1337 هجـري در روستـاي دهـداران سفلـي در يك خانواده مذهبي به دنيـا آمد.

    ايشان در سـن نوجواني به آبـادان مهاجرت نمود و تحصيـلات ابتدايـي را در آنجا آغاز و تـا دوره متوسطـه ادامه تحصيل داد . وي انساني مهربان و خوش اخلاق بود و به خاطر خوش اخلاقي بين مردم محبوبيت خاصي داشت .  در زمان انقلاب ،  از آبادان به زادگاهش يعني دهداران برگشت . وي در راهپيمايي‌ها شركت فعال داشت .

    پس از آن بـه خـدمت مقـدس سـربـازي اعـزام شـد . پس از آمـوزش در كـرمـان ، بـه تيپ 55 هوابرد شيراز منتقـل  وبعد از آن بـه جبهـه خـوزستـان اعزام و در عمليات بيت‌المقـدس شركت نمود . بعداز گذشت 20 روز به مـرخصـي آمـد و تعـريف مـي‌نمـود كـه تـوانستـه در عمليات بيت‌المقدس عـده‌اي از عراقـي‌هـا را اسير نمايد . و ايشان دوبـاره به جبهه بـرگشت و در مرحلـه دوم عمليـات بيت‌المقدس شركت نمود و   در همين عمليات بود كه به درجه شهادت نائل  آمد .
    ادامه مطلب
    بنـام ا پاسدار خون شهيـدان و بـا درور فـراوان بـه رهبـر كبيـر انقلاب اسلامي امام خميني و با درود به شهيدان وطن و باسلام به پـدر و مادر عزيزم . اي كسانيكه اين چند جمله اجمالي از زندگي و آرزوهاي مرا مي‌خوانيد و يا مي‌شنويد به خـداي واحد قسـم  ، بدانيـد كه پيروزي ازآن ماست چـون ما در جبهـه حق و دشمـن در جبهـه بـاطل مي‌جنگـد ، از اسلام و وطـن دفاع مي‌كنيـم و دشمن تجاوز مي‌كند . و ايمانمان همچون چراغي در پيش ما راهنما مي‌باشـد امـا دشمـن در تاريكـي و بسوي تاريكـي ميرود ما آرزوي شهادت داريم اما دشمن از شهادت مي‌ترسد .

    اينجانب فتح‌ا‌... آشناگر در سال 1337 در روستاي دهداران متولد شدم پس از چندي بـه علت جبـر زمـان به آبادان كوچ كرديـم ، از زماني كه خود را شناختـم با فقر آشنا بودم .خلاصه دوره ابتدائـي و دبيرستـان را در شهر قهرمان آبـادان ، شهـر پايمرديهـا عليه كفـر صدامـي بپايان رساندم تـا امروز كه لباس مقدس سربازي كه لباس جانبازي و مردانگي است برگزيدم . من مي‌خواهم كـه در مرگـم كسي گريـه و شيـون نكنـد فقط هر كس كه به راه من ايمان دارد سلاح بدست گيرد و ره ميدان مبارزه عليـه صداميـان آيـد و مادرم تـو همچون زينب ايستادگي كن و خدا را شكر كن و نمـاز بجـاي آور و هيـچ احساس نكـن كه پسـر خود را از دست داده‌اي و پدرم تو هم جسم مرا ببين و همچـون سـدي استـوار ايستادگي كن ، خيلي دلم مي‌خواست كه با دختر مورد علاقه خود ازدواج كرده تا شايد بعد از خودم فرزندي براي شما به يادگار بماند ولي متأسفانه قسمت نبود .

    در پايـان مي‌خواهـم كه جسد مـرا در زادگاهـم روستـاي دهـداران به خـاك بسپاريـد ايـن وصيتنـامـه در تـاريخ 27/10/60 نوشته شـد شما را به خدا مي‌سپـارم . ولي تو پدر و مادر عزيزم به خاطر خدا اگر مي‌شود بعد از مرگم ناراحتي نكنيد تا روح من شاد باشد و اميـدوارم مادرم همانطوريكـه بـراي مـن مهـربانترين مادر دنيا بودي بـراي پدرم نيز همسـري خوب باشـي و پدرم تو كه همچون استادي راهنماي من در زندگي بودي اميدوارم براي مادرم شوهـري خوب باشي و در كنار هـم بدور از غم و غصه زندگي را به خوشي سر كنيد و ناراحت نبودن من نباشيد تا مـن نيز روحم شاد باشـد . مقداري پول از اطرافيان مي‌خواهم كه خودشان اگر آوردند و اگر نياوردند اصلاً شمـا به آنهـا نگوييد .  اما تو اي ... مـن باور كـن در ايـن پنـج سال همـه روح و جان من بودي افسوس كه براي تو نماندم .

    شما عزيزان را به خدا مي‌سپارم .

     
    والسلام

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    شهيـد فتـح‌الله آشناگـر انسانـي باتقوا و مهربـان بود .

    وي به مراسمات مذهبي اهميت فراوان مي‌داد . هميشه نمازش را در وقت معين مي‌خواند و به پدر و مادرش مي‌گفت كه من آرزويم اين است كه شهيد شوم .

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     هـلا پـاسـداران آئيـن سرخ

    سـواران شوريـده بـر زين سرخ

     

    به شعر دليـري تصاويـر سبـز

    بـه ديوار مـردي مضاميـن سرخ

     

    از اين بـاغ زنگار زردي زدود

    وفاتان به آن عهـد ديريـن سرخ

     

    گذشتيـد چون از حصار خزان

    چه‌ ديديد آن سوي پرچين سرخ

     

    پس از برگريزان و پرپر شدن

    مبارك شمـا را گـل آذين سرخ
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاردهداران
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x