مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید اسماعیل آذرگون

900
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام اسماعيل
نام خانوادگی آذرگون
نام پدر محمد
تاریخ تولد 1350/07/01
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/04/04
محل شهادت جزيره مجنون
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل -
تحصیلات دوره ابتدايي
مدفن مزارعي
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • مصاحبه
  • اول مهرماه سال هزار و سيصد و پنجاه هجري خورشيدي در روستاي جرة سفلي از توابع وحدتيه از پدري سختكوش و متدين به نام محمد و مادري فداكار و مومنه به نام زليخا پسري پا به عرصه ي وجود گذاشت كه روشني بخش محفل خانواده گرديد .

    نام او را «  اسماعيل » نهادند تا در راه حق گام نهد و مطيع احكام الهي شود .

    از همان كودكي گوش به فرمان پدر و مادر در انجام فرائض اسلامي كوشا بود و لحظه اي از سپاسگذاري معبود خودش غافل نمي شد . اخلاق نيكو ، كمك و مساعدت به همنوع از ويژگيهاي بارز او بود .

    پدر به وحدتيه ( مزارعي ) مهاجرت كرد تا بتواند زندگي خود را سر و سامان ببخشد .

    اسماعيل تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان طالقاني  وحدتيه آغاز كرد و تا سال چهارم اين دوره را با موفقيت به پايان رسانيد . با آنكه خيلي دوست داشت تحصيلات خود را ادامه دهد ، ولي كم بضاعتي خانواده به اجبار او را به سوي كارگري كشاند تا در كنار پدر به تأمين معاش خانواده بپردازد . همين عامل سنين كودكي او را با تلاش و سخت كوشي عجين كرد و آموخت كه لازمه ي همواره كردن راه پر و پيچ و خم زندگي سعي و كوشش است كه با آن مي توان بر مشكلات فايق آمد .

    با تشكيل پايگاه مقاومت بسيج اين نوجوان بلند همت به عضويت فعال آن همت گمارد و آن را براي خود بزرگترين ارزشهاميدانست . بارها به دوستان خود گفته بود « … حضور ما در ادامه دادن راه شهداست آنانكه براي حيات ما از همه چيز خود گذشتند . اگر ما نوجوانان در بسيج و مساجد شضركت فعال داشته باشيم دشمن خواهد ترسيد … )

    با ايمان راسخ و عشق به امام در سال 65 آموزش نظامي مي بيند تا خود را آماده نبرد ا دشمن بعثي نمايد . وي يك بار در سال 66 و بار دوم در سال 67 به جبهه ي جنوب جزيره مجنون اعزام گرديد .

    سرانجام پس از دو ماه رشادت و مبارزه با دشمن بعثي در جزيره مجنون در تاريخ چهارم تيرماه سال هزار و سيصد و شصت و هفت بر اثر جراحات جنگي به مقام عظماي شهادت دست يافت .

    گوي آذر « اسمعيل » كه نامش مي نمود

    آذرخشي در دل دشمن نمايان ياد باد

    پس از شهادت اين نوگل عزيز ، خانواده ي محمد آذر گون با دو ضايعه ي اسفناك مواجه مي شوند يكي  پر پر شدن گل وجود « محمود » پر اول خانواده كه ايشان هم بارها در ميدان نبرد با بعثيون شركت فعال داشت و دوم خاموش شدن شمع روشني بخش محفل خانواده ، مادري فداكار و مهربان بود
    ادامه مطلب
    بسم الله الرحمن الرحيم

    به نام الله ، پاسدار حرمت خون شهدا

    با سلام و درود به پيشگاه مقدس امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خميني (ره) وصيت خويش را آغاز مي كنم . اكنون كه تمامي جهان بر عليه اسلام بپا خاسته اند بر ما واجب است كه از كيان اسلام و دستاوردهاي انقلاب اسلامي پاسداري كنيم .

    اينك بنده با كاروان پرتوان حسيني مي روم تا كربلاي معلي را آزاد كرده و دشمن دين و انسانيت را به زباله دان تاريخ بيفكنيم . امروز نشستن در خانه و نظاره گر ظلم و جنايات بعثي ها براي يك مرد ننگ است امروز بايد دوشادوش رزمندگان اسلام و در دوام و تداوم خط شهدا بجنگيم تا دشمن را تسليم كنيم من ننگم مي شود كه در خانه بنشينم و در كنار رزمندگان اسلام بر عليه استكبار جهاني بجنگم .

    اي امت حزب الله و هميشه در صحنه اين پيكار مقدس بايد تا سر حد منزل به مقصد رسد هميشه در صحنه باشيد . در نماز جماعت و جمعه ها شركت كنيد و در برنامه هاي اسلامي حضور به هم رسانيد .

    هميشه پيرور خط امام باشيد تا رستگار و موفق باشيد ، مبادا امام را تنها بگذاريد .

    با حفظ اسلامي نگهباني بسيج خود در ادامه خون شهدا با خانواده شهدا شركت باشيد منافقين و ملحدين چپ و راست را مهلت توطئه ندهند و آنها را مجازات كنيد و من از تمامي دوستانم تقاضا مي كنم كه در ادامه راه شهدا كوشا باشيد . و جبهه را فراموش نكنند .

    اي مادر گراميم گر چه تو خيلي زحمتها برايم كشيد تا مرا به ايجا رساندي ولي امروزه دفاع از دين خدا لازم است . پس تو ، به بزرگواري خودت مرا حلال كن و زينب وار پاك و مقام و صبور باش و مبادا در شهادتم گريه و شيون كني . چرا كه من عاشقانه اين راه پر بركت را انتخاب كرده ام .

    اي پدر زحمتكش و ارجمند ، خداوند به تو اجر و پاداش و عزت و عنايت فرمايد ، اميدوارم كه مرا ببخشي و حلال كني ، گر چه فرزندي خوب براي شما نبودم . اي برادرانم و خواهرانم مقاوم و صبور باشيد و راهم را ادامه دهيد و در صحنه ي انقلاب هميشه حضور داشته باشيد .

    همه اقوام و فاميلها را سلام مي رسانم و از همه مي خواهم كه مرا عفو كنند ، گر چه تقصير و گناهي كرده ام شما مرا ببخشيد .

    خداحافظ اي شهر شهادت وحدتيه (مزارعي ) . به اميد پيروزي هر چه سريعتر رزمندگان پرتوان اسلام .

    با تقديم احترام اسماعيل آذرگون
    ادامه مطلب
    مادرش در مورد آخرين باري كه مي خواست به جبهه برود ، چنين اظهار مي دارد :

    « با آنكه در سنين نوجواني به سر مي برد ولي در انجام اموري كه به ايشان محول مي شد كوتاهي نمي كرد و هميشه به عنوان فردي خاضع و در عين حال شجاع محسوب مي شد . »
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارمزارعي
    وضعیت پیکرمشخص
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    گالری تصاویر   
    مشاهده سایر تصاویر
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x