مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید مصطفی احمدی

512
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام مصطفی
نام خانوادگی احمدی
نام پدر غلامحسين
تاریخ تولد 1346/02/10
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1367/04/07
محل شهادت پاسگاه زيد
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت سرباز زمينی ارتش
شغل -
تحصیلات بي سواد
مدفن برازجان
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • زندیگنامه شهید

    در دهمين روز از دومين ماه سال 1346 در روستاي بنداروز و در خانواده اي مذهبي پسري بدنيا آمد كه نور اميد و شادي را به يكايك اعضاي خانواده هديه كرد. پدر ارجمندش «غلامحسين» ، بنا به عشق و دلدادگي به خاندان رسالت و اهل بيت عصمت و طهارت نام خوش «مصطفي» را بر فرزند دلبندش گذاشت. از كودكي دانايي و بصيرت فهم و كمال خود را از آموزگار طبيعت و در دامان پرمهر و محبت پدر و مادري با ايمان و با خدا آموخت.

    به علت مشكلاتي كه اكثر خانواده ها با آن دست به گريبان بودند ، ( از قبيل فقر و نداري و تنگناهاي زندگي ) از همان كودكي به كار و تلاش روي آورد تا در كنار پدر نان آور خانواده باشد و مرهمي بر دردها و رنج هاي آنان .

    دوره ي نوجواني او با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي آغاز شد. با تمام وجود امام را شناخت و به انقلاب دل بست . از اين رو با تشكيل بسيج، به اين نهاد انقلابي پيوست تا در كنار ساير برادران بسيجي خود آماده پاسداري و حفظ و حراست از دست آوردهاي نظام اسلامي باشد.

    به امام عشق مي ورزيد و هميشه در صحبت هايش حرف امام بود و جبهه. آرزو مي كرد همانند ساير جوانان كه به افتخار شهادت نايل مي آيند ، شهادت نصيب او شود. دلش مي خواست با اشغال گران بجنگد تا جان و دل و ناموس كشور در امان بماند. وقتي مادر از رفتن او به جبهه بي تابي مي كرد ، او را دل داري مي داد و                  مي گفت:مادرجان اگر من نروم ديگري هم نرود و منتظر ديگران بنشيند پس ديگر چه كسي به جنگ خواهد رفت. و با اين حرف ها مادر را راضي به رفتنش مي كرد.

    وقتي نوبت سربازي به او رسيد ، داوطلب شد و دفترچه آماده به خدمت دريافت كرد و به نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي پيوست تا دوران خدمت مقدس سربازي را در آنجا طي كند.

    پس از طي آموزش نظامي به پاسگاه مرزي زيد اعزام ، و مشغول به انجام وظيفه گرديد. در آخرين سفري كه به محل خدمت خويش مي رفت ، تمام صحن حياط و اتاق را وارسي كرد. كيفش را باز كرد و يك آلبوم عكس براي يادگاري به خواهرش داد. قطعه عكسي از خودش را هديه ي مادر مي كند و به مادر مي گويد:«مادر جان اين عكس را قاب بگير. وقتي من شهيد شدم آنرا در آغوش بگير و بگو:اين گل پرپر از كجا آمده ؟ از سفر كرب و بلا آمده.

    مصطفي از لحاظ اخلاقي نمونه ، و با همه اعضاي خانواده صميمي و مهربان بود. او با بچه هاي فاميل و همسايه ، خيلي دوست بود و گاهي نشد كه كسي از دست او برنجد.

    رفتار و اخلاق او با پدر و مادر چيز ديگري بود. آنها را در آغوش مي گرفت و مي فشرد و نوازش مي كرد. به صله ي ارحام پاي بند بود و مرتب به خويشاوندان سر مي زد و به خانه آنها رفت و آمد مي كرد. سرانجام اين سرباز شجاع و با ايمان لشكر 92زرهي ، در انفجار گلوله توپ در تاريخ 7/4/67 در منطقه عملياتي زيد به فيض عظيم شهادت نايل آمد و هماي وصل را در آغوش كشيد و به عرش الهي سفري جاودانه كرد.
    ادامه مطلب
    با سلام و درود به امام زمان و نائب بر حقش امان خميني. با سلام بر شهيدان انقلاب و جنگ تحميلي و با سلام و درود به خانواده هاي عزيز شهدا. اينجانب مصطفي احمدي وصيت نامه ي خود را آغاز مي كنم. اي مردم شهيدپرور و مسلمان و انقلابي، تا مي توانيد انقلاب را ياري نماييد و پشتيبان امام امت باشيد. در جبهه حضور پيدا كنيد تا هر چه زودتر صدام كافر را نابود كنيم. اول رژيم كافر صدام جنگ را شروع كرده و ما بايد به ياري خدا او را شكست دهيم. بايد هر چه در توان داريم به جبهه بفرستيم امام امت را تنها نگذاريد. پدر و مادر عزيز، مي دانم اگر من شهيد شدم خيلي ناراحت مي شويد، گريه نكنيد زيرا من در راه خداو اسلام شهيد شده ام. من راه امام حسين(ع) را رفتم. انشاء الله راه كربلا باز مي شود و اگر رفتيد كربلا، تو مي تواني به امام حسين(ع) بگويي: من هم فرزندم را در راه اسلام داده ام.برادران و خواهرانم شما هم همينطور گريه و زاري نكنيد حسين وار و زينب گونه زندگي كنيد. از پدر و مادر، برادران و خواهرانم ! و همه ي اقوام و خويشان و دوستان مي خواهم ! مرا حلال كنند و پيرو اسلام و امام خميني باشند تا پيروز شويم. انشاء الله

    سرباز كوچك اسلام مصطفي احمدي
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربرازجان
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    اسناد و مدارک   
    مشاهده سایر اسناد
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x