مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید حسن قنبرپور

263
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام حسن
نام خانوادگی قنبرپور
نام پدر بهرام
تاریخ تولد 1344/06/12
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1361/09/21
محل شهادت عين خوش
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

     

     

    زندگینامه :  شهید حسن قنبرپور

     

    شهید  حسن قنبر پور در تاریخ    /    / 1344 در محله دواس واقع در شهرستان بوشهر دیده به جهان گشود . او دوران کودکی وطفولیت را دردامان مادری دلسوز و مهربان و با ایمان و پدری            زحمت کش وپرورش یافت. مادری که از ابتدا با سرود و ترانه های عاشقانه عشق و محبت به      اهل بیت عصمت و طهارت او را تربیت نمود تا آنجا که هرشب حتی با خواندن نغمه های لالایی            شبانه ( لالا بخواب رودم، لالا بخواب عمرم ، مولا لات میکنم تا زنده باشی ، غلام حضرت فاطمه باشی) او را خواب می کرد. مادربزرگ مادری شهید از همان ابتدای تولد با خواندن اذان در گوش سمت چپ شهید را با شهادت به وحدانیت خداوند و رسالت پیامبر گرامی اسلام وشهادت به ولایت امیر مومنان آشنا نمود.

    شغل پدر شهید کشاورز بود و ازراه کشاورزی امرار معاش می نمودند . شهید در خانواده مذهبی رشد نمودند . بطوریکه از همان دوران کودکی با حالات و روحیات معنوی که داشتند در مراسمات تاسوعا و عاشورای امام حسین و نماز جماعت در مسجد محله خود شرکت می نمود شهید دوران کودکی خو را با هم سن وسالهای خود در کوچه های پراز صفا و صمیمت محله خود (دواس) سپری نمودند . وی تحصیلات دوره ابتدایی را در دبستان فرودسی دواس وراهنمایی را در مدرسه راهنمایی اخوت (خواجه ها ) و متوسطه را دبیرستان سعادت وقاع در مرکز شهر بوشهر دنبال نمود.

    باشروع انقلاب اسلامی با وجود اینکه شهید در دوران نوجوانی (13 سالگی) بسر می بردبا شور وشوق در تظاهرات شبانه محلی بر علیه رژیم ستم شاهی شرکت می نمودند. بالاخره با شروع جنگ تحمیلی زمانی که شهید در دبیرستان سعادت مشغول به تحصیل بود . تحصیل را نیمه تمام گذاشته و بصورت داوطلب بسیجی در سال 1361 به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند . درهمان ابتدا بعداز مدتی بر اثر موج انفجار شهید از ناحیه پا آسیب دید وبه دیار خود بازگشت ، ولی عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و شهادت وی را واداشت که با ثبت نام مجدد راهی جبهه نبرد گردد./

     

    والسلام

    روانش شاد و راهش مستدام باد

     

     

     
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء و الصدیقین

    وصیت نامه شهید حسن قنبر پور

     

    من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا لله علیه فمنهم من قض نحبه و منهم ینتظر و ما بدلو تبدیلا.

    شهید اولین قطره خونی از آن می ریزد تمام گناهانش پاک می گردد.

    بنده عقیده کامل به پنج اصل : توحید ، نبوت ، عدل ، امامت ، معاد دارم و شهادت می دهم که خدا یکی است و محمد (ص) رسول اوست و با عقیده به رهبران تشیع علوی از حضرت علی(ع) تا مهدی صاحب الزمان(عج) و با درود بیکران به یکه تاز نبردهای اسلامی و رهبر مسلمانان جهان و امید مستضعفان.

    ما همه غرق در گناه و معصیت هستیم تا دیر نشده است برگردیم . این دنیا فانی است ، دیر یا زود خواهیم رفت ، دل به دنیا نبندیم . این دنیا مانند عجوزه ای است که تا کنون هزاران هزار شوهر گرفته ولی به هیچکدام وفاداری نکرده . این دنیا به حضرت محمد(ص) و علی(ع) وفاداری نکرد.

    امیدوار به بخشش و کرم الهی هستم که حدیث بالا درمورد بنده نیز صدق می کند زیرا بجزء خون چیزی دیگر ندارم که بدهم ، بجزء این تن ناقابل چیزی دیگر ندارم که در راه خدا بدهم .

    برادران و خواهران کارهایتان همه برای خدا باشد . خنده تان برای خدا باشد ، گریه تان برای خدا باشد ، عملتان برای خدا باشد ، برادران عرقی که شما در کار کردن برای خدا می ریزید اینها همه گناه است که از شما پاک می شود ، در بین خود وحدت داشته باشید تا منافقین نتوانند در بین شما خطور کنند.

    برادران و خواهران در دعاها (مخصوصاً دعای کمیل و ندبه و توسل) شرکت کرده و از خدا طلب آمرزش کنید زیرا راهی سخت را در پیش خواهیم داشت . قیامت بخاطر یک گناه ما را هزار سال یکجا نگه می دارند.

    از برادرانم یک خواهش دارم و آن این است که چهل نفر از برادران برای بنده بصورت دست جمعی از خداوند طلب شفاعت کنند شاید خدا ما را ببخشد ، اگر خدا نبخشد پس کی ببخشد ما جزء خدا کسی را نداریم.

    در تشییع جنازه ها شرکت کنید چون هر کس در تشییع جنازه شرکت کند در آخرت شفاعت خواهد شد . از همه برادران کوچک و بزرگ ، همگی خواهشمندم که اگر بدی از بنده دیده اید ببخشند و مرا در دارالشهدای کوی دواس بخاک بسپارند.

    بنده خدا حسن قنبرپور

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x