مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید عبدالحمید عالی حسینی

802
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام عبدالحميد
نام خانوادگی عالي حسيني
نام پدر علي باش
تاریخ تولد 1346/12/06
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1363/06/01
محل شهادت جزيره مجنون
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت بسيج
شغل دانش آموز
تحصیلات دوره راهنمايي
مدفن بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    زندگینامه : شهید حمید عالی حسینی

     

    شهید شهید حمید عالی حسینی در سال 1326 در خانواده ای مذهبی و متدین در در محله جبری چشم به جهان گشود . در دوران طفولیت به مکتب خانه رفت در همان دوران بود که به تحصیل مشغول شد. و در سن 9 سالگی بعلت توسعه شهر و تخریب منزل آنها از جبری به محله فوردگاه تغییر مکان داد  و در این محل در آغاز انقلاب شکوهمند و اسلامی یاران شهید حمید با مردم وارد صحنه تظاهرات برعلیه رژیم شاه شد. و با شرکت در راهپیمائی مخالفت خود را با رژیم منفور پهلوی اعلام کرد. او همیشه آرزو داشت رژیم شاه سرنگون شود وبرهمین اسامس به فرمان امام خمینی مرگ بر شاه ورد زبانش شده بود و با شرکت گسترده در تظاهرات و پخش تراکت و اطلاعیه های امام سعی داشت  رسالت خود را نسبت به انقلاب انجام دهد. انقلاب پیروز شد شهید حمید هم با خوشحالی تمام مسلمانان بر طاغوت را جشن گرفت و هنوز خستگی انقلاب از تن بدر نکرده بود و به منظور کمک به رزمندگان اسلام عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد . و در چند عملیات مهم شرکت نمود ودر سال 63 در جزیره مجنون بر اثر ترکش خمپاره گلویش مثل گلوی مولایش حسین بریده شد ودر سنگهای جزیره مجنون به لقاء الله پیوست ./

    والسلام

    روانش شاد و راهش مستدام باد

     

     

     

     

     
    ادامه مطلب
    بسم رب الشهداء و الصدیقین

    وصیت نامه شهید حمید عالی حسینی

    با سلام و درود به رهبر کبیرمان امام خمینی ، سخنم را آغاز می کنم ابتدا چند جمله با پدر و مادرم صحبت می کنم . پدر و مادرم کسی من را مجبور به شرکت در جبهه نکرد بلکه خودم این راه را انتخاب کردم و شهید شدم پس شما هیچ نگران نباشید و گریه و زاری نکنید بلکه افتخار کنید که پسرتان در این راه رفته است من که الان شهید شده ام همانطور راه حسین (ع) را دنبال کنید که نه راه من بلکه راه تمام شهیدان کربلاست خون من که سرخ تر از خون هفتاد و دو تن یاران حسین (ع) نبود و نه من بالاتر از بهشتی ها و با هنرها و رجائی ها و مفتح ها و مطهری ها و دیگران هستم مادر من که الان به آرزویم رسیدم شیرت را حلالم کن .

    از خواهرانم می خواهم زینبی خود را حفظ کنند و برای اینکه اسلحه ایست بر روی دشمن کافر هیچ شایعه افکنی نکنید و ای امت وحدت داشته باشید مادر عزیزم اگر افتخار می کنی که فرزند تو در این راه رفته است باید نه تنها ناراحت نشوید بلکه با دست خودت کفن بدوزی . آخرین و مهم ترین چیزی که از شما می خواهم و بر آن تاکید دارم می خواهم که دنبال راه امام باشید که تمام عمرم فدای یک لحظه از عمر پر برکت او . موقع تشییع جنازه ام برادران حزب ا... و دوستان مدرسه ام را خبر کنید و اگر خواستید مرا به خاک بسپارید من را در کنار شهید حاج باقر میگلی به خاک بسپارید . دیگر عرضی ندارم خدانگهدارتان باشد.

    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج) خمینی را نگهدار

     

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x