مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید محمدعلی جمالی نژاد

355
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام محمد علی
نام خانوادگی جمالی نژاد
نام پدر احمد
تاریخ تولد 1334/01/12
محل تولد یکی از روستاهای نزدیک آبادان -
تاریخ شهادت 1364/11/30
محل شهادت فاو
مسئولیت راننده
نوع عضویت جهادگر
شغل كارمند اداره منابع طبيعي استان بوشهر
تحصیلات دوره ابتدايی
مدفن بهشت صادق بوشهر
  • زندگینامه
  • وصیت نامه
  • شعر
  • شهيد جمالي نژاد فرزند احمد متولد (1334) در يكي از روستاهاي نزديك آبادان چشم به جهان گشود. شش ساله بود كه مادر خود را از دست داد. از سن (15) سالگي بعنوان شاگرد بر روي ماشين‌هاي سنگين كار مي‌كرد. شهيد توانست با وجود مشكلات زياد دوران ابتدايي را تمام كند. در سال (1357) بود كه به استخدام اداره سرجنگل‌داري كل استان بوشهر در آمد.

    با شروع جنگ تحميلي بعنوان راننده عازم جبهه‌ها شد و به مدت (3) ماه در كردستان خدمت نمود. پس از آن نيز در جبهه‌هاي ديگر فعاليت داشت. وي در جزيرة مجنون يكبار بشدت دچار مصدوميت گرديد ولي اين امر هرگز مانع حضورش در جبهه نگرديد. تا سرانجام در تاريخ (30/11/64) به همراه (17) تن از رزمندگان اسلام به مقام والاي شهادت رسيدند.
    ادامه مطلب
    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

    «والعصر انالانسان لفي خسر الاالذين امنوا و عملوالصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر». «قسم به عصر بدرستي كه انسان هر آينه در زيانكاريست مگر آنانكه ايمان آوردند و كارهاي شايسته كردند و وصيت به هم نمودند براستي به صبر».

    من تا آخرين قطره خون و تا جان در بدن دارم خود را فداي دين و قرآن به رهبري امام خميني مي‌كنم و تا نابودي كافران و صدام و صداميان كه عليه دين و قرآن بپا خواسته‌اند دست از جنگ برنداشته و تا آخرين نفس مي‌جنگيم. طول عمر براي امام امت خميني بت‌شكن آرزو دارم و با دلي پر از شادي و عشق به خداوند بزرگ جهان و جهانيان كه خالق تمامي عالم مي‌باشد ادامه مي‌دهم.

    آرزو مي‌كنم كه تمامي ملتهاي اسلامي به انقلاب اسلامي ايران بپيوندند و چه بسا به رهبري امام خميني دست متجاوزان و جنايتكاران خون آشام از آنان كوتاه گردد.

    از خداوند متعال كه از دل همه‌ي ما آگاه است و از كرم و بزرگواريش به من چنين عنايت و سعادتي داده كه به خواست خودش آماده شهادت هستم، سپاسگزارم كه غلام حلقه‌بگوش امام حسين(ع) كه به رهبري امام خميني مي‌باشد شهيد بشوم كه اين اولين و آخرين آرزوي من است. اگر سعادت داشته باشم، براي جانبازي آماده بوده و هستم.

    خداوند براي بازماندگان من صبر بدهد و بعد از من اگر گريه و ناراحتي كرديد، من راضي نيستم؛ چون شما فرزند خود را در راه اسلام، دين و قرآن نثار كرديد. از خانواده خود انتظار دارم به عبادت خدا بپردازند چون عبادت يك دلداري براي تمام بازماندگان مي‌باشد.

     

    با تقديم احترام محمدعلي جمالي نژاد

    رمضان (9/4/62)
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    «گل پيروزي»(1)

        

    گلبوتة شوق و اميد را درس ايثار و شهامت را و نويد سرخ شهادت را مژده مي‌داد. گلبرگهاي كوچك و زيبا را براي تو چيدم، اما افسوس كه گلهاي سرخ قلبت در راه پاسداري از ايران عزيز پرپر شد. اي شهيد، اي شكوفه گل سرخ.

    اي ره توشه‌ات دليري، اي صلابت حماسه، تو از كدامين ديار مي‌آيي كه اين چنين زيبا سرود ظلم ستيزي را مي‌سرايي، شميم كدامين گل را به همراه داري كه از عطر نجيب تو، از عطرافشاني تمام گلها بي‌نيازم. من نمي‌دانم، شميم گل حق را، شميم گل رهايي، شميم گل پيروزي .... بي‌نفس شما من هيچ‌ام اگر صدايي و نفسي هست، اگر قلب و دلي هست، با ياد شماست. ياد و خاطرة همة شهداي هشت سال دفاع مقدس كه با جوشش خون خود دريچه‌هاي سربلندي و سرافرازي را به روي ايران اسلامي گشودند، گرامي باد.

     آرش جمالي نژاد «فرزند شهيد»
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزاربهشت صادق بوشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x