مشخصات شهید

X

"(ضروری)" indicates required fields

شهید جلیل امیری

708
  • bale
  • eita
  • gap
  • soroush
  • telegram
  • whatsapp
نام جليل
نام خانوادگی اميري
نام پدر ابراهيم
تاریخ تولد 1337/08/14
محل تولد بوشهر - بوشهر
تاریخ شهادت 1359/07/04
محل شهادت خرمشهر
مسئولیت رزمنده
نوع عضویت كادرزميني ارتش
شغل كادرزميني ارتش
تحصیلات سوم راهنمايي
مدفن خرمشهر
  • زندگینامه
  • زندیگنامه شهید

    جليل در خانه اي مذهبي و كارگري در سال 1337 در شهر خرمشهر به دنيا آمد. پدرش به عنوان مكانيك در شركت‌هايي كه در خارگ به فعاليت اقتصادي مشغول بودند كار مي نمود و از اين طريق معاش خانواده را تامين مي كرد. جليل در كودكي به همراه خانواده به خارگ مهاجرت نمود تا در جايي ديگر و گوشه ديگري از ميهن اسلامي زندگي نمايند.

    جليل دوران كودكي را در ميان كوچه پس كوچه هاي خاكي خارگ با بازي‌ها و شادي‌هاي كودكانه سپري نمود. وي دوران تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در جزيره خارگ با موفقيت پشت سر گذاشت. و به علت علاقه اي كه به حضور در ارتش به منظور حفظ و حراست از ميهن اسلامي داشت به استخدام نيروي دريايي جمهوري اسلامي در آمد تا از اين طريق نان آور خانه باشد و كار حراست و پاسداري از كشور و ملت خود را در كارنامه كوتاه زندگي خود رقم زند.

    همسر شهيد از روحيات شهيد قبل از شهادت براي ما سخن         مي گويد: «شهيد اميري يك سال قبل از شهادت روحياتش فرق كرده بود مثل اينكه مي دانست به شهادت مي رسد و از فرداي خودش خبر داشت . زياد به خانه نمي آمد و بيشتر اوقات خود را در محل كار يا ماموريت اداري به شهرهاي اهواز و بندرعباس مي‌گذراند هر وقت به او مي گفتم مرخصي بگير و به خانه بيا، مي‌گفت: «من مي‌خواهم خدمت به ارتش و كشور و دينم نمايم» هميشه مي گفت : «من مي‌خواهم جايي بروم كه در راه خدا شهيد شوم.»

    او سرانجام 29 شهريور سال 1359 براي انجام ماموريت اداري به خرمشهر رفت و در 14 مهرماه همان سال بر اثر تركش خمپاره دشمن بعثي به درجه رفيع شهادت نايل آمد. پيكر مطهرش در خرمشهر تشييع و همانجا به خاك سپرده شد تا زيارتگاه عاشقان و عارفان و شفاي دل دردمندان باشد.

     
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    ادامه مطلب
    اطلاعات مزار
    محل مزارخرمشهر
    تصویر مزار
    موقعیت مکانی مزار
    در صورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

    فایل ها را به اینجا بکشید
    Max. file size: 64 MB, Max. files: 10.
      your comments
      guest
      0 دیدگاه ها و دلنوشته ها
      بازخورد (Feedback) های اینلاین
      مشاهده همه دلنوشته ها
      0
      ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x