خلیج فارس گورستان متجاوزان می‌شود

کنگره سوم

تاریخ انتشار : سپتامبر 10, 2020
  • خبر اصلی
  • عکس
  • فیلم
  • خلیج فارس گورستان متجاوزان می‌شود

    سومین کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار در تاریخ جمعه 20 اسفند ماه 95 در کنار گورستان متجاوزین انگلیسی در شهر بوشهر با حضور مهمانان ویژه از کشورهای مختلف و سخنرانان ملی و هنرمندان استانی و ملی برگزار شد.

    در آغاز این کنگره پس از قرائت قرآن مجید و اجرای سرود ملی و سرودهای حماسی توسط گروه رزم نوازان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، مجری برنامه سید جواد هاشمی بازیگر و مجری مطرح ملی با اشاره هنرمندانه به تاریخ مقاومت بوشهر از حجت الاسلام علی زاهدوست امام جمعه دلوار دعوت کرد تا برای خیر مقدم پشت تریبون قرار گیرد.

    بوشهر نماد مقاومت و ایستادگی در برابر استعمار است

    زاهدوست گفت: بوشهر نماد مقاومت و ایستادگی در برابر استعمار است و مردم کشور بوشهر را با همین ویژگی می شناسند و این کنگره نیز در همین راستا با این شور و حرارت برگزار می شود.

    وی ادامه داد: تمام این تلاش ها در کنگره مردمی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار در راستای معرفی هرچه بیشتر رخداد های تاریخ مقاومت این استان است.

    وی تاکید کرد: رهنمودها و تلاش های علمای این دیار و از جانگذشتگی های سرداران مبارزی چون رئیس علی دلواری سد محکمی شد در برابر استعمار و استکبار و راه را برای ورود آنها صد کرد و امروز نیز فرزندان آنها مسیر را بر دشمنان این مرز و بوم سد کرده اند.

    پس از خیر مقدم  امام جمعه دلوار ساسان نوذری خواننده حماسی از دو اثر حریم حرم و خلیج فارس که درباره مقاومت و ایستادگی مردمان بوشهر بود در این مراسم رونمایی کرد.

    پس از رونمایی از 2 اثر خواننده انقلابی مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به عنوان اولین سخنران به ایراد سخنرانی پرداخت.

    اقتصاد مقاومتی همان مقاومت است

    مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه مردم استان بوشهر 600 سال مقاومت دارد، گفت: رهبری انقلاب اسلامی احیاء گر انقلاب در ایران و دنیا شده است.

    چمران افزود: امروز خطه ای از ایران و بخش مهمی از کشور باید به مردمانش ادای احترام کرد.

    وی ادامه داد: انگلیسی ها وقتی چشمشان به جنوب خلیج فارس چشم دوختند به شمال آن نییز چشم دوخته بودند و برنامه های بسیار زیادی داشتند.

    وی افزود: کشتارها و نبردها کردند اما مردمان بوشهر شجاعت کردند و سردارانی مانند رئیسعلی دلواری و مجاهدت های روحانیون به کشور تقدیم کردند.

    چمران بیان کرد: خون مقاومت تشعت گرفته از روح اسلامی و تشییع است و ما از حضرت زهرا آموخته ای که چگونه مقاومت کنیم و درس بزرگ مقاومت در کربلا توسط امام حسین تکمیل و ماندگار شد.

    رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: فرزندان رئیسعلی دلواری بپا خواستند و به کشتی های دشمن تسخیر کردند و آن روز نیز سربازان آمریکایی را دستگیر کردند.

    وی تصریح کرد: مقاومت فاطمی یعنی در مقابل حفظ اصالت خانواده حرکت کردن و راه برون رفت همین مقاومت است و باید از جان، روح، ایده و مکتب سالم نشعت می گیرد.

    این نیروی انقلابی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی از اقتصاد سالم عبور می کند و تا اقتصاد سالم نباشد نتوانست اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

    چمران ابراز کرد: از شهدای امروز درس بگیریم که همان اقدام و عمل است، مردم استانن بوشهر در تاریخ نشان داده اند که در خلیج فارس دیده ایم.

    وی اذعان کرد: این توانایی که در ملت ایران وجود دارد در مردم بوشهر نیز ادامه داشته باشد.

    در ادامه طومار امضا شده هزاران‌ نفر از مردم استعمارستیز بوشهر که در آن از شورای شهر تهران درخواست کردند تندیس رئیسعلی دلواری مقابل سفارت  انگلیس نصب شود تقدیم مهدی چمران شد.

     در ادامه دختر بچه  سرطانی که از مخاطبان این برنامه بود روی سن آمد و مجری از همه درخواست کرد برای شفای وی صلوات خواصه امام رضا را به صورت جمعی بخوانند.

    در ادامه سردار سعید قاسمی به عنوان دومین سخنران برنامه به ایراد سخنرانی پرداخت.

    اصرار به ورود شیرمردان به کتب درسی داشتیم که منحرافان فکری کوکب خانم را هم حذف کردند

    سعید قاسمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در ادامه برنامه با بیانن اینکه سومین سال است که این مراسم برگزار و توفیق حضور دارم، گفت: انگلیسی ها به امیدی شآمده بودند که بمانند به همین علت نیز مقبره هایی در شهر بوشهر ساختند و مردگان خود را به خاک سپردند.

    قاسمی اظهار کرد: ضرورت برنامه های مقاومت بیش از پیش احساس می شود وو مفاخر، دلیمردان ما تا در کتب درسی نیایند بچه های ایران زمین این دلیرمردی را نخواهند شناخت.

    این رزمنده دفاع مقدس افزود: مجموعه ای که حاکم شده است و به دلیل انحراف فکری اسرار به برداشتن درس شهید فهمیده دارد و به درس کوکب خانم هم رحم نکرد.

    وی عنوان کرد: سال گذشته اصرار به ورود شیرمردان به دروس درسی داشتیم، اما اصلاحات به شیرمردان خورد و منحرافان فکری کوکب خانم را هم حذف کردند.

    قاسمی ادامه داد: هنوز هم بریتانیایی ها و عمال آنها در منطقه یعنی آل سعود دست بردار نیستند همین چند وقت پیش توهین آشکار به ملت ما کردند کسی جواب دندان شکنانه دولت خطاب به توهین های سعودی‌ها و انگلیسی‌ها را شنید؟

    وی ادامه داد: از جنایت های انگلیس همین بس که در جنگ اول جهانی در ایران به واسطه قحطی ساختگی آنها بیش از 9 میلیون نفر تلف شدند.

    قاسمی تصریح کرد: کاری که هولوکاست ها به ملت ایران آوردند همین جنایات در یمن، بحرین و برخی از کشورهای اسلامی آورده است.

    وی با بیان اینکه امروز پرچم مبارزه ما نه تنها در خاورمیانه بلکه گستره بیشتری دارد، افزود: دولت مردان برجام و برجامی در طول چهار سال هرگونه امتیاز لازم را به آمریکا داده اند. آنها عنوان می‌کنند باید خواسته‌های آنها را قبول کنیم چرا که می‌خواهیم تعامل داشته باشیم. دولت در برابر تهدیدات مختلف پاسخ دندان شکنی نداد.

    فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این مدل رفتار دولتی‌ها موجب نشد که آنها از درخواست‌های استعمارگرانه‌شان کوتاه بیایند.

    وی با اشاره به صحبت‌های اخیر اکبر صالحی گفت: او اعلام کرده است که متاسفانه با تفاهمی که در فرانکفورد داشتیم انگیس دوباره ما را دور زده است.

    سردار قاسمی با بیان اینکه دیگر چه چیزی را با تحویل می دادیم برای تنش زدایی، گفت: آنها در برابر فرمایشات رهبری دیپلماسی منقلی را پی گرفتند. جواب این رفتارها را بعد خواهیم داد.

    وی اضافه کرد: پاسخ ما در برای تهدیدات جنگ نظامی که اکنون توسط دشمنان بیان شده این است که اگر دست از پا خطا کنید با حضور فرزندان، مفاخر و استکبارستیزان نتیجه همان می‌شود که در گذشته دیدید.

    مردم این کشور همواره در راه مقاومت و مقابله با استعمار گام برمی دارند

    شیخ صالح الصالح جمعه شب در سومین کنگره بین المللی بوشهر 2 قرن مقاومت در برابر استعمار افزود: وقتی انگلیسی برای رسیدن به اهداف استعماری خود و اشغال کشورهای منطقه هزاران کیلومتر را طی می کند، ما نیز می توانیم در کشور خود بخوبی در برابر آنها مقاومت کنیم.

    وی بیان کرد: انگلیسی ها در طول تاریخ بارها از بوشهر و با مقاومتی که از مردم منطقه دیدند فرار کردند که این باید درس عبرتی برای آنها باشد.

    الصالح ادامه داد: امروز انگلیسی ها از خائنان منطقه خاورمیانه حمایت می کنند و این در حالی است که آنها باید از تاریخ درس عبرت گرفته باشند.

    یک از فعالان سیاسی یمن گفت: به نگرانی ایرانی ها و بویژه بوشهر دباره وضعیت ناگوار یمن بطور کامل واقف هستیم و این ناشی از ارتباط نیکو و حسنه ایران و یمن در طول تاریخ است.

    سید صادق الشرفی ادامه داد: در طول تاریخ انقلابی های یمن با انقلاب ایران پیوندی ناگسستنی داشتند که همین امر به تقویت رابطه این دو کشور کمک کرده است.

    وی بیان کرد: یمنی ها در ادامه راه مقاومت از انقلاب اسلامی ایران تقلید و آرمان های آن را برای پیروزی انقلاب مردمی یمن استفاده خواهند کرد.

    الشرفی ادامه داد: به همان شکلی که در طول تاریخی بوشهری ها انگلیسی ها را ناکام گذاشتند در یمن نیز می خواهیم این رویه را تکرار و در مقابله با کشورهای چپاول گر بایستیم.

    در ادامه برنامه آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

    دشمن جرات دست‌درازی ندارد/ خلیج فارس گورستان متجاوزان می‌شود


    آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه شب درسومین کنگره بین المللی دو قرن مقاومت در برابر استعمار انگلیس در بوشهر افزود: از سال 920 هجری قمری اروپایی ها به رهبری پرتغالی ها به بوشهر حمله کردند که با مقاومت جانانه مردم این استان به شکلی فضاحت بار منطقه را ترک کردند.

    وی اضافه کرد: بعد از آن نیز انگلیس چهار بار در سال های 1254، 1273، 1327 و 1333 به بوشهر حمله کرد که در چهار حمله آنها، مردم استان بوشهر با حکم علمای برجسته خود از جمله علامه بلادی، شیخ حسن آل عصفور و آیت الله مجتهد برازجانی و سردارانی چون شهید رئیسعلی دلواری در برابر انگلستان که ابرقدرت آن زمان بود ایستادند و آنها را در گورستان استعماری جای دادند.

    صفایی بوشهری افزود: امروز جهان استکبار به سرکردگی آمریکا در صدد احیا مرده انگلیس و به دنبال راه اندازی استعمار فرانو هستند که در این ارتباط باید بدانند مردم استان بوشهر به رهبری آیت الله خامنه ای به تنهایی آماده مبارزه با آمریکا و انگلیس است.

    وی گفت: تجربه سیاسی در طول مبارزات ضد استعماری نشان داده که زبان استعمار و استعمارگران زبان زور و مذاکره آنها باید برای تسلیم شدن باشد.

    صفایی بوشهری در این راستا تاکنون همواره سربلند بوده و خواهد بود زیرا مردم آن بخوبی با آموزه های دینی آشنا و پیرو قرآن، اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت مداری هستند.

    وی یادآور شد: ماهیت جهان اسکتبار در 2 مولفه چپاول ثرورت های عمومی مردم در جهان و تسلط بر مرکزهای قدرت است و آنها براین باور هستند که تمام ثروت و قدرت های جهان برای آنهاست.

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دین اسلام و آموزه های مکتب اهل بیت نشان داده که جهان استکبار در هیچ حالتی نباید سلطه بر جهان اسلام داشته باشد.

    صفایی بوشهری ادامه داد: در فقه سیاسی اسلامی نیز حرام و ممنوع است که جهان استکبار کوچکترین سلطه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی بر سرزمین های اسلامی داشته باشد و این امر در استان بوشهر با مقاومت شجاع و جانانه مردمی دارالحماسه هیچ گاه میسر نشده و نخواهد شد.

    در ادامه برنامه از خانواده قهرمانان تاریخ مقاومت استان بوشهر و یکی از جانبازان دفاع از حرم اهلبیت با لوح و تندیس برنامه تقدیر به عمل آمد.

    پایان بخش کنگره اجرای چند ترانه ملی و مذهبی توسط خواننده مطرح پاپ کشور خشایار اعتمادی بود.
    0
    ما را از دلنوشته های خود محروم نکنید ...x